12 sty 2014

Błonnik

Długo na naszym blogu nie było wpisów spożywczych, dlatego dziś przychodzimy do Was z BŁONNIKIEM ;) Wszyscy o nim słyszeliśmy ale czy wiemy jak wpływa na nasz organizm ? Czy wiemy jakie jest nasze zapotrzebowanie na niego ?


Błonnik włókno pokarmowe które nie jest trawione przez człowieka. 
TO PO CO MAMY TO JEŚĆ ?


*wchłania wodę  - dlatego pęcznieje w naszym brzuchu i dłużej nie czujemy głodu
*reguluje nasz rytm wypróżnień poprzez usuwanie niestawionego pokarmu przez co unikamy zaparcia
*obniża ciśnienie tętnicze krwi
*obniża poziom cholesterolu 
*usuwa z organizmu toksyny i metale ciężkie





Zapotrzebowanie na błonnik wynosi około 20g do 40 g


Gdzie mamy błonnik ?

*marakuja -  zawiera w 100 g ok. 15,9 g błonnika, więc wystarczy zjeść 2 dorodne owoce dziennie
 *daktyle - w 100 g jest 8,7 g błonnika 
 * porzeczki czarne: 7,9 g błonnika
 *porzeczki czerwone 7,7g błonnika
Wszystkie owoce i warzywa na surowo posiadają masę błonnika dlatego nie powinniśmy pomijać ich w swoim jadłospisie.
*otręby pszenne 42,4 g błonnika na 100 g,
* ryż brązowy 8,7 g błonnika
* kasza jęczmienna 6,2g błonnika
*  chrupki kukurydziane 7,6 g błonnika
*  chleb żytni pełnoziarnisty 6,1 g błonnika



Ja osobiście kupuje ten błonnik. 


I jem go na sucho ;) lub dodaje do porannej owsianki ;)



4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie jem żadnych błonnikowych płatków, nie lubię. Radzę sobie jedząc pozostałe produkty. Fakt, nie zawsze wyrabiam dzienną zalecaną normę, ale.. staram się! :)) Zapraszam do mnie na podsumowanie po 3 miesiącach walki o lepsze ciało! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja z otrab robie mączke i dodaje do zup jako zagestnik, robie shaki owocowo mleczne z dodatkiem takiej maczki, do siemienia lnianego z dodatkiem kakao i stawia zalewają ciepłym mlekiem i mieszajac robie budyń, do kotletów mielonych dodaje namoczone zamiast bulki, robię tez placuszki zastępując klasyczna make proszkiem otrebowym, dostaje do surówek i sałatek, sosów do spaghetti, mies duszonych dań z woka oraz zamiast panierki :) generalnie twórcze ze mnie stworzenie i niestety musze moim domownikom przemycić niektóre składniki pokarmowe bo sami po dobroci by nie zaplanowali sobie minimalnej dawki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim źródłem błonnika są nasiona babki płesznik ;-) Nie mam czasu na specjalne gotowanie więc szukając alternatywy znalazłam mapę zdrowia. Kupuję sobie gotową mieszankę nasion i piję z wodą. Po kuracji mogę powiedzieć że są super efekty. Regularne, bezbolesne wypróżnianie(cierpiałam na zaparcia po ciąży), lekkość, dodatkowa energia i poprawa wyglądu skóry.

    OdpowiedzUsuń