15 lut 2014

Zdrowe zamienniki

Odchudzanie zaczyna się w kuchni…


Z jakiegoś powodu chcesz zrzucić parę kilogramów,  by osiągnąć ten  cel w swoimi życiu musisz  przyjrzeć się dwóm zasadniczym aspektom: diecie i aktywności fizycznej…



   W procesie odchudzania kluczową rolę odgrywa dieta.  To ona w dużej mierze odpowiada za dodatkowy balast pod postacią zbędnych kilogramów i odkładającej się tkanki tłuszczowej.  
      By pozbyć się tych dodatkowych kilogramów za pomocą diety mamy dwa rozwiązania: jeść mniej (czyli przejść na restrykcyjną dietę) lub jeść lżej. My polecamy tą drugą metodę – jest znacznie zdrowsza i skuteczniejsza. Przy czym staje się ona stylem życia a nie tylko zwykłą dietą trwającą np. 30 dni po czym wracamy do dawnych nawyków i tym samym do dawnej wagi...
     Zamiennik – to słowo gości bardzo często na naszym blogu, w postach, komentarzach.
Wystarczy przejść do strony inspiracja  i pod hasłem wasze metamorfozy przeczytać historie tych z Was , które podzieliły się z nami swoją opowieścią na temat walki o nową siebie.

… jogurt owocowy na naturalny ,maślanka, kefir… pieczywo jasne zamieniłam na ciemne itp. musiałam ograniczyć cukier ponieważ to jest moja słabość : SŁODKIE ,także latem zrezygnowałam prawie do zera ,więcej wody no i to wszystko w sumie -  Ewelina





    Poznajmy więc popularne produkty spożywcze i ich zdrowe zamienniki.


    Mam nadzieję, że proponowana lista pomoże Ci ocenić czy prowadzisz zdrową kuchnię oraz przyda się w przygotowaniu nowej listy zakupów





           Sprawdź czy posiadasz te niewskazane produkty w swojej kuchni. Jeśli tak, masz trzy opcje: wyrzucić, przestać kupować lub czasowo zostawić (jeśli uważasz, że bez majonezu twoje życie nie ma sensu).



      Na drodze do lepszej sylwetki często pojawiają się przystanki: rodzinne okazje, romantyczne kolacje lub np. koleżanka z pracy czymś nas częstuje… Jednorazowy wybryk nie zaszkodzi naszej sylwetce ale jeżeli stanie się on naszym nawykiem - mimo tego, że w domu będziemy starali się jadać zdrowo efekty  przyjdą nam wolno lub w ogóle się nie pojawią
     To są tylko przykładowe produkty i ich zamienniki. Jeżeli w Waszej kuchni już wprowadziliście metodę zamienników i macie inne ciekawe propozycje czekamy na komentarze i wiadomości.


Ewelina





4 komentarze:

  1. Ja zrezygnowałam wgl z panierowania mięsa :) Czasami, jak mnie najdzie, to ewentualnie używam sezam lub otręby, też jest pycha! (szczególnie, jak mięso obtoczymy jeszcze w ubitym białku jaja - panierka jest wtedy chrupka :) )

    Zapraszam www.eatsmart4ever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko, że na większość tych zamienników większosć zwyczajnie nie stać. Spójrz na cenę mąki pszennej a razowej, majonez również tańszy od jogurtu greckiego. Trzeba znaleźć punkt po środku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie panieruje ale moja mama tak i zawsze panieruje platkami kukurydzianymi

    OdpowiedzUsuń
  4. płatki kukurydziane są również wysoko kaloryczne i słodkie :)

    OdpowiedzUsuń