26 lut 2014

Czym zastąpić niezdrowe przekąski ?

Niezdrowe przekąski znane nam już od najmłodszych lat, lecz jeśli chcemy mieć piękne szczupłe ciało musimy je ograniczać. Każdy z nas jednak ma takie dni, gdy apetyt na słodycze, słone rzeczy, białe pieczywo jest strasznie duży i sięgamy, po co...? Po batony, ciastka, cukierki, chipsy... lista tych propozycji nie ma końca... A dodatkowe kilogramy są efektem gwarantowanym.

Bardzo często nasze ,,zachcianki'' nie są jednak skutkiem tylko zaniedbań dietetycznym, często jest to reakcja naszego organizmu na pewnie niedobory... Jakie? Poznacie je w dalszej części artykułu... ;)






 
Naturalnym mechanizmem naszego organizmu na niedobory jest uczucie głodu. Przekąska to pierwsze i błyskawiczne źródło, które pozwala na uzupełnienie tych braków.



Słodycze : 



 Jeśli mamy dużą chęć sięgnięcia po słodką przekąskę może to oznaczać, że Twojemu organizmowi brakuje chromu, węgla, fosforu, siarki i tryptofanu (jest to jeden z pierwiastków tworzących białka).


Więc czym zastąpić słodycze?


Owoce
Warzywa
Suszone owoce
Galaretki 
Orzechy
Musli
Ciastka owsiane
koktajle owocowe


Białe pieczywo :

 


Jeśli mamy dużą chęć sięgnięcia po białe świeże pieczywo może to oznaczać, że nasz organizm domaga się azotu.




Czym zaspokoić tą chęć ?

ryby
orzechy
rośliny strączkowe



Słone przekąski:



Jeśli masz chęć na słone przekąski takie jak chipsy może to oznaczać zapotrzebowanie na wapń.


Co zjeść ?

ser zółty
rośliny strączkowe
brokuły
ryby





A jak Wy radzicie sobie z chęcią na niezdrowe przekąski ?









5 komentarzy:

  1. My często robimy sobie Fit przekąski według przepisów z naszego bloga. Czasem można przyrządzić coś naprawdę pysznego ze zdrowych rzeczy np. fitnessowe muffinki z banana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasteczka owsiane i galaretka w lodówce zawsze są u mnie. Ostatnio pomarańcze i jabłka też mi zaspokajają chętkę na coś słodkiego.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie ochotę na przekąski zazwyczaj zabija marchewka w słupki i banan :) Czasami też piekę ciasteczka owsiana na zapas w razie ochoty na słodkie.

    OdpowiedzUsuń