14 cze 2014

Fakty i Mity-Jedzenie 3 dużych porcji jes dobre ?

Bardzo poważnym błędem popełnianym przez ludzi podczas odchudzania jest głodówka lub jedzenie 3 dużych posiłków dzienne. 

Jest to oczywiście MIT







Nasz metabolizm zdecydowanie bardziej lepiej reaguje na 5 posiłków dziennie w małych porcjach niż w 3 dużych lub na głodówkę.
Nasz organizm dostaje małe porcje i ma czas i możliwość go przerobić, a dostarczając masę jedzenia na raz nasz metabolizm zwalnia nie wie czy dostanie za chwile kolejna dawkę czy nie, dlatego odkłada sobie w postaci tłuszczu na naszym ciele, a tego raczej nie chcemy.
Jedzenie 3 porcji spowoduje też iż szybciej będziemy głodni i będziemy podjadać.

 

A co z głodówką ?

Głodówka to też oczywiście zły pomysł. Dlaczego ? 
Ponieważ dzięki niej jedynie będziemy mieć gorszy humor złe samopoczucie. Na dłuższa metę może i stracimy kg, ale pamiętajmy, że one szybko powrócą. Spalimy przez to tylko mięśnie które odpowiadają właśnie za spalanie ilości kalorii.

Pamiętajmy jemy 5 posiłków dziennie !!!

8 komentarzy:

  1. Nie warto zaczynać z głodówką ;)
    Jeżeli chcesz zajrzyj do mnie
    http://katze-a.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię serdecznie,

    Tworzę społeczność blogów o zdrowym stylu życia, obejmujący tematykę odżywiania,
    sportu, fitness, diet. Katalog jest dostępny pod adresem:
    http://www.goodbyaccident.com/spis-blogow-o-zdrowym-stylu-zycia/
    Dodatkowo w celu promocji blogów do niego należących powstał profil na portalu
    społecznościowym: https://www.facebook.com/ozdrowymstyluzycia Założeniem jest
    promocja ciekawych blogów i popularyzacja stylu życia fit, a także próba
    integracji społeczności blogerów.
    Jeśli tylko miałabyś ochotę do niego należeć proszę zapoznaj się ze stroną
    katalogu: http://www.goodbyaccident.com/spis-blogow-o-zdrowym-stylu-zycia/

    Gorąco pozdrawiam
    Klaudia

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. :) Pięć posiłków dziennie to bardzo dobry wybór. Jedzenie dostarczane jest regularnie, co około trzy godziny, dzięki czemu organizm nie musi gromadzić rezerw tłuszczu "na czarną godzinę".

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój organizm się już tak przyzwyczaił, że jak nie jem ok. 3 h to już brzuch mój woła :P :)

    http://fitfunmamarun.blogspot.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. 3, 4, 5, myslałem o tym, zalezy od dnia, póki są efekty nie przywiązuję się do cyferki

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie!
    Powinno się jeść 5 a nawet 6 posiłków dziennie :)
    I głupotą jest niejedzenie po 18.To dobre tylko dla osób,które chodzą spać koło 20 :)
    Kolację jemy 2 godziny przed snem! :)


    _____________


    Mój blog.ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobry post! Zapraszam do mnie, gdzie również o tym piszę, ale jak widać z komentarzy, niektórzy mają tylko "swoją prawdę" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. znam takich, co nie jedzą cały dzień niczego, wieczorem jedzą, ile widzą i twierdzą, ze są na diecie xD

    OdpowiedzUsuń