27 paź 2013

Brak snu a nadwaga.

Biorąc pod uwage, że dziś spaliśmy troche dłużej i mogliśmy sie wkońcu wyspać po tygodniu ciężkiej pracy podejmiemy temat bardzo ważny dla naszego zdrowia, dla naszego odchudzania i zdrowego trybu życia. Wiele osób już zdaje sobie sprawe, że sen jest bardzo ważny pomaga w regeneracji ciała po treningu, że sen to jesten z naszych sprzymierzeńców w dązeniu do cielu jakim jest zdrowy tryb życia i szczupła sylwetka. Ale czy sen lub jego brak może powodować u nas tycie ?






Eksperyment zrobiony przez Amerykańskich naukowców pokazał, że nawet 1 noc może:
 spowolnić nasz matabolizm od 5 do nawet 20%
zwiększy poziom cukru  
 zwiekszy poziom hormonu stresu.
śpiąc około 4h wzrasta ryzyko odkładania sie zbędnych kg o 70%
Wszystekie te czynniki mogą spowodować podwyższenie naszej masy ciała, a długotrwałe nawet spowodować nadwage.


Sen to lekarstwo na:
młodość 
piękną figure
i dobre samopoczucie.

Dlatego dbajmy o to by spać około 7h.

Co pomorze nam w długim głebokim śnie ?
*kąpiel
*czytanie ksiażki
*wygodny materac
*pozbawienie się zmartwień
*nie pijemy kawy lub mocnej herbaty
*lekkostrawna kolacja
*długi spacer 



3 komentarze:

  1. Całkiem fajnie się czyta wasze posty, ale proszę - Pomorze to historyczna kraina, raczej nie pomoże nam przed snem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, blog bardzo ciekawy, ale uważajcie przy pisaniu postów. Lekarstwo na starzenie się, bo przecież nie chcemy wyleczyć się z młodości i pięknej figury ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a co jak ktoś spi za długo? np mi się zdarza i po 12 h spać...

    OdpowiedzUsuń